algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden PJS solutions
E-mail: info@pjssolutions.nl
Website: www.pjssolutions.nl
Artikel 1 - Definities
- PJS solutions: PJS solutions, gevestigd te Geldrop, KVK-nummer :95086161
- klant: afnemer van producten en/of diensten van PJS solutions die daartoe een overeenkomst met PJS solutions heeft gesloten.
- Partijen: PJS solutions en klant samen.
- Consument: particuliere afnemers van producten en/of diensten voor persoonlijk gebruik.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens PJS solutions
- PJS solutions en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de klant en/of derden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes
- Aanbiedingen en offertes van PJS solutions zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
- Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
- Aanvaardt de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
- Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij PJS solutions en de klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 - Aanvaarding
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding dient de klant dit schriftelijk te bevestigen.
Artikel 5 - Prijzen
- Alle vermelde prijzen in de aanbiedingen en offertes van PJS solutions zijn in euro’s en zijn exclusief btw en administratie- en/of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
- PJS solutions mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Alle overeengekomen prijzen zijn richtprijzen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen, met dien verstande dat PJS solutions zich het recht voorbehoudt om tot 10% meerprijs in rekening te brengen. Daarover zal PJS solutions tijdig met de klant communiceren.
- PJS solutions behoudt zich het recht voor om bij meerjarenprojecten de prijs voor de te leveren producten en/of diensten jaarlijks te verhogen. De nieuwe prijzen zullen tijdig aan de klant worden gecommuniceerd.
- PJS solutions zal prijsaanpassingen meedelen aan de klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- Een klant/consument heeft het recht om de overeenkomst met PJS solutions voor de resterende looptijd te ontbinden indien hij deze prijsverhoging niet aanvaardt.
Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
- PJS solutions mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- PJS solutions hanteert een betalingstermijn van 30 dagen na levering, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
- De betalingstermijnen die PJS solutions hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat PJS solutions aan de klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- PJS solutions mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 - Gevolgen te late betaling
- Betaalt de klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag PJS solutions de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan PJS solutions.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de klant niet op tijd betaalt, mag PJS solutions zijn verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van PJS solutions op de klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door PJS solutions, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
- De klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan PJS solutions te verrekenen met een vordering op PJS solutions.
Artikel 8 - Recht van reclame
- Wanneer de klant in verzuim is, mag PJS solutions het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
- PJS solutions maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de klant.
- Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan PJS solutions, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- De klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 1.
Artikel 9 - Eigendomsvoorbehoud
- PJS solutions blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant alle openstaande facturen van PJS solutions met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming. Dit brengt mede dat de desbetreffende overeenkomst wordt ontbonden en PJS Solutions eventuele kosten in rekening brengt en schadevergoeding kan opeisen.
- Tot die tijd in lid 1 kan PJS solutions gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
Artikel 10 - Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij PJS solutions, tenzij anders wordt afgesproken.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
Artikel 11 - Levertijd
- De levertijden van PJS solutions zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken. PJS solutions hanteert een standaard levertermijn van 14 dagen voor een demo product.
- Levertijden gaan in, op de dag van ontvangst bij PJS solutions van de door de klant voor akkoord getekende offerte of schriftelijk door de klant aanvaarde offerte.
Artikel 12 - Verpakking en verzending
- Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de klant dit niet, dan kan hij PJS solutions niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
- Wanneer de klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan PJS solutions. Doet de klant dit niet, dan kan hij PJS solutions niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 13 - Garantie
- Garantie op geleverde producten geldt slechts voor gebreken vanwege fabricage- en/of constructiefouten of vanwege gebruik van ondeugdelijk materiaal bij de fabricage.
- Garantie op geleverde producten geldt slechts voor gebreken vanwege fabricage- en/of constructiefouten of vanwege gebruik van ondeugdelijk materiaal bij de fabricage.
- Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die PJS solutions levert, gaat over op de klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product voor de klant in ontvangst neemt.
Artikel 14 - Uitvoering van de overeenkomst
- PJS solutions voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- PJS solutions mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door derden.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de klant.
- Zorgt de klant er niet voor dat PJS solutions tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.
Artikel 15 - Informatieverstrekking door de klant
- De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan PJS solutions.
- De klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
- Wanneer en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert PJS solutions de betreffende bescheiden.
- Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door PJS solutions redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
Artikel 16 - Duur overeenkomst dienst
- De overeenkomst tussen PJS solutions en de klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 2 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken.
- Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de klant of PJS solutions de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 3 maanden. Is de klant een consument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 17 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd
- De klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen.
- Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
- Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.
Artikel 18 - Intellectueel eigendom
- PJS solutions behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
- De klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van PJS solutions aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 19 - Geheimhouding
- De klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van PJS solutions ontvangt geheim.
- Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende PJS solutions waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan PJS solutions schade kan berokkenen.
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
- Bij schending van het in art. 18 en 19 bepaalde verbeurt de klant een onmiddellijk opeisbare boete voor elke overtreding. Voor consumenten bedraagt de boete 1000 Euro, voor overige klanten 5.000 Euro. Daar bovenop verbeurt de klant per dag dat de overtreding voortduurt een bedrag van 5% van het voormelde respectievelijke bedrag.
Artikel 20 - Vrijwaring
- De klant vrijwaart PJS solutions tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door PJS solutions geleverde producten en/of diensten.
Artikel 21 - Hoofdelijke aansprakelijkheid bij groep klanten
- Wanneer PJS solutions een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid PJS solutions
- Wanneer PJS solutions aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 23 - Ontbinding
- Ontbinding van de overeenkomst tussen PJS solutions en de klant is slechts mogelijk nadat PJS solutions door de klant schriftelijk in gebreke is gesteld en PJS solutions na 3 maanden niet tot herstel van de gestelde gebreken is overgegaan.
- Indien de klant zijn verplichtingen niet tijdig nakomt, heeft PJS solutions het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit geldt ook wanneer PJS solutions goede gronden heeft om aan te nemen dat de klant zijn verplichtingen niet zal nakomen, zoals bij faillissement of surseance.
Artikel 24 - Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van PJS solutions door de klant niet aan PJS solutions kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
-
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
- Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor PJS solutions 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat PJS solutions deze wel kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als PJS solutions de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- PJS solutions hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer PJS solutions hiervan voordeel heeft.
Artikel 25 - Wijziging overeenkomst
- Mocht dit ten behoeve van een correcte uitvoering noodzakelijk zijn, zal PJS solutions, in gezamenlijk overleg met de klant, de overeenkomst voor zover nodig aanpassen.
Artikel 26 - Wijziging algemene voorwaarden
- PJS solutions mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag PJS solutions altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal PJS solutions zo veel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 27 - Overgang van rechten
- Het is de klant niet toegestaan om rechten die voortvloeien uit een overeenkomst met PJS solutions over te dragen of in bruikleen af te staan, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van PJS solutions (art. 3:83 lid 2 BW).
Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat PJS solutions bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de klant en PJS solutions is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van PJS solutions is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant en PJS solutions, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld te Geldrop op 12 september 2024.
PJS solutions
E-mail: info@pjssolutions.nl
Website: www.pjssolutions.nl
KVK: 95086161
Gevestigd in Geldrop